Steeds meer organisaties kiezen ervoor om de podcast in zetten om te communiceren met hun doelgroep. We lichten 3 cases voor je uit:
Nederland heeft een tekort aan agenten. Daarom is het belangrijk om zoveel mogelijk studenten te werven voor de opleiding tot agent aan de Politieacademie.
Naast posts op de socials wil de Politieacademie een podcast ontwikkelen. Daarin is ruimte om in een langer verhaal te vertellen hoe het er echt aantoe gaat, als je besluit de opleiding te gaan doen. Door ook long form content aan te bieden, nemen engagement en brand awareness toe.
In 7 afleveringen volgen we de ontwikkeling van 3 eerstejaars studenten. Steeds is er een andere docent te gast. In elke aflevering moeten de studenten een ‘case’ oplossen. In het midden en aan het slot van elke aflevering zit een vaste rubriek.
Doel en doelgroep waren duidelijk. Met die uitgangspunten bedacht NAP1 het concept en het format. We verzorgden voor elke aflevering de redactionele voorbereiding, de presentatie, de opname & montage en de publicatie naar alle podcastapps.
De Raad voor de Leefomgeving en Infrastructuur (Rli) adviseert regering en parlement over de fysieke leefomgeving. In 2022 bestaat de Rli 10 jaar. Om dat te vieren kiest de raad ervoor om 7 belangrijke adviezen opnieuw onder de aandacht te brengen, maar nu in de verhalende vorm van de podcast.
In 7 afleveringen staan we steeds stil bij een van de adviezen. Dit is gemonteerd in de documantaire vorm: geen gesprekken aan tafel, maar reportages met verschillende mensen uit wetenschap en praktijk.
NAP1 ontwikkelde in nauw overleg met de Rli het concept en het format. We deden alle redactionele voorbereiding en planning, namen alle interviews op, we deden de montagen en we schreven het script. We verzorgden ook het grafisch ontwerp van de podcasttegel, helemaal in de huisstijl van de Rli. Tot slot leverden we van elke aflevering een uitgeschreven transcript aan, zodat de Rli voldoet aan alle eisen van digitoegankelijk.
Cosmo is dé opleider voor de toerismebranche in Nederland. Om toekomstige studenten enthousiast te maken voor de opleiding, maakt Cosmo een 3-tal podcasts. Cosmo verzorgde zelfde de planning, de redactionele voorbereiding en de presentatie.
Drie afleveringen waarin docenten, medewerkers en studenten vertellen over leren en werken in de toerismebranche.
NAP1 verzorgde uitsluitend de opname en de montage. Bij een van de afleveringen werd ook video opgenomen.
Interesse in onze creatieve aanpak? Neem contact op .
Interesse in onze creatieve aanpak? Neem contact op .